Tämä on hyvin yksilöllistä. Jotkut tykkäävät käydä hieronnassa joka viikko. Toinen kerran kuukaudessa ja joku vasta silloin kun on niin kipeä, ettei selviä ilman apua. Hoitaessamme akuuttia vaivaa, suosittelemme yleensä ottamaan lyhyen ajan sisällä 2-3 kerran hoitosarjan, jolloin yleensä saadaan tehokkain apu. Halutessasi jatkuvaa ylläpitoa kehollesi ja stressin lievennystä suosittelemme käymään hoidossa säännöllisesti. Pyrimme parhaamme mukaan antamaan jokaiselle asiakkaalle kattavat kotihoito-ohjeet millä opit huoltamaan kehoasi itse.

Lepo on tärkeää akuutissa vaiheessa, mutta tutkimusten mukaan aktiivinen kuntoutuminen on tehokkainta. Liike ja oikeanlainen hoito parantaa aineenvaihduntaa kudoksissa, palauttaa hermostoa normaaliin tilaan sekä parantaa luottoa ja hallintaa loukkaantuneelle alueelle. Käytössäsi ovat osaavat ammattilaiset, jotka hoitavat kuntoutuksesi. Meiltä löytyy myös toiminnallinen sali, jossa voit kuntouttaa omatoimisesti sekä asiantuntijoidemme kanssa turvallisesti. Meiltä löytyvät myös kuntoutumista edistäviä hoitovälineitä (Game Ready, Hyperice, Cryo)

Palautuminen on hyvin tärkeää ihmiselle, jotta voimme suoriutua päivästä tehokkaasti. Kehomme ylirasittuu, mikäli emme palaudu tarpeeksi kehoon kohdistuvan stressiin nähden ja tämä vaikuttaa pitkällä aikavälillä terveyteemme. Tärkein palautuminen tapahtuu yöllä nukkuessasi, jolloin keho tuottaa mm. kasvuhormonia, joka on suuressa roolissa palautumisen ja lihaskehityksen kannalta.

Hereillä aktiivisen palautumisen on todettu olevan passiivista palautumista tehokkaampaa, joten kevyt liikkuminen tai aktiivinen itsehuolto ovat hyviä tapoja palautua. Käytössäsi meillä on alan parhaat palautumisolosuhteet. Kompressio- ja itsehoitolaitteet sekä toiminnallinen sali mistä löydät kaikki tarvittavat palautumisvälineet. Salilla voit toimia itsenäisesti tai asiantuntijamme kanssa.

Hieronta on myös tutkimusten mukaan tehokas apu ja voi auttaa esimerkiksi hermoston palautumiseen ja unen laatuun.

Lähtökohtaisesti tiettyä aluetta hoitaessa on yksi sääntö, se kannattaa tehdä hyvin. Ei siis välttämättä kannata hierottaa koko kroppaa puolessa tunnissa. Halutessasi ainoastaan rentoutusta tunnissa kerkeää käymään koko kropan läpi. Mikäli haluat tehokkaampaa hoitoa niin 45-60min on varmasti riittävä aika yhden alueen läpikäymiseen tehokkaasti ( jalat+pakara / niska-hartiaseutu / ala- & yläselkä ).

Akuutissa vaiheessa lepo, kylmä ja kompressio on hyvä. Lepo kotona, kylmän ja kompression saat meiltä. Aktiivisuus kannattaa aloittaa kuitenkin nopeasti, jotta lihakseen muodostunut arpikudos ei pääse vaikuttamaan liikelaajuuteen ja toipuminenkin on tehokasta oikein kuntoutettuna. Lihasrevähdyksissä suosittelemme varaamaan ajan asiantuntijoillemme, jotka arvioivat tilanteen ja ohjeistavat tehokkaan kuntoutuksen.

Game Ready laite on tehokas apu lihasvammojen hoidossa.

Välilevy on nikamien välissä ole säierustoinen levy minkä sisällä on pehmeää nucleus pulposus massaa. Välilevyn pullistumassa (prolapsi) säierustot ovat pettäneet tai osittain revenneet jolloin pehmeä nucleus pulposus pääsee puristumaan ulos, painaen usein hermojuurta tai selkäydintä. Prolapsissa oireet tulevat yleensä puristiksissa olevan hermon alueelle, oireet voivat olla alueella olevaa ihotuntopuutosta, voimien häviämistä sekä kipua. Kipu on usein toispuoleista. Kova selkäsärky ei aina ole prolapsista johtuvaa, mutta varsinkin äkillisesti alkanut kipu voi viitata siihen. Prolapsissa selkäranka hakeutuu usein pakkoasentoon, jolla kroppa pyrkii viemään painetta pois puristuksissa olevasta nikamavälistä.

Voimme auttaa sekundäärisiä oireita kuten pakkoasennosta johtuvia lihasvaivoja, oikeanlaisia kevyitä traktiohoitoja, jolla voimme saada välilevyn aineenvaihduntaa parannettua sekä akupunktiolla auttaa kipuoireisiin. Kipuoireet on syytä saada kuriin jo aikaisessa vaiheessa. jotta kipu ei kroonistuisi. Usein välilevynpullistumissa konservatiivinen hoito on tehokasta.

Monet selkäsäryt talttuvat laajalla tutkimisella, täsmähoidolla ja oikealla liikkeellä.

Venyttelyä on monenlaista. On aktiivista tai passiivista, syvää tai pinnallista sekä pitkää tai lyhyttä. Me HUH:lla uskomme aktiiviseen liikelaajuuteen. Nivelellä on aina tietty rakenteellinen liikelaajuus, nivelsiteet ja nivelen rakenne määrittävät sen. Lihakset, nivelkapseli ja staattiset nivelsiteet saattavat rajoittaa nivelalueen normaalia liikelaajuutta, joka voi aiheutua esimerkiksi harjoittelun aiheuttamasta lihaskireydestä.

Palauttava venyttely on usein harjoittelun tai työpäivän aikana/jälkeen suoritettua venyttelyä. Palauttava venyttely voi olla aktiivista ja pumppaavaa liikelaajuuksien rajoilla tapahtuvaa venyttelyä, jonka tarkoituksena on palauttaa kehoa rasituksesta ja ylläpitää liikkuvuus. Staattiset asennot vähentävät liikkuvuutta ajan saatossa ja keho muokkaantuu elintapojen mukaisesti.

Liikkuvuutta lisäävä ja kohdennettu venyttely on toistuvaa nivelkapselin, lihaksen tai jänteen kohdennettua ja liikelaajuutta kehittävää venyttelyä. Tämänkaltaista venyttelyä kannatta suorittaa esimerkiksi toispuoleiseen rasitukseen liittyvien puolierojen korjaamisessa, vammasta aiheutuvan liikkuvuuden vähentymisen palauttamisessa tai kohdennettuun tehokkaaseen lihaksen, nivelkapselin tai jänteen venyttelyyn. Muutos tapahtuu toistuvan harjoittelun tuloksena ja vaatii jatkuvuutta.

Tästä syystä liikkuvuutta tehdessä kannattaa liikkeet pitää mahdollisimman laajana. Ohjaamme hoitokäyntien yhteydessä myös oikeaoppisia venyttelytapoja.

Ota yhteyttä

YLEISET TIEDUSTELUT

info@huh-helsinki.fi

VARAUKSEN PERUUTTAMINEN

Katso ohjeet

PALVELUKOHTAISET TIEDUSTELUT

+358 40 160 1554 Lähetä viesti WhatsAppissa