Pienryhmätunti

Pilates-kurssi

 

Pilates harjoittaa kehonhallintaa, kohentaa ryhtiä sekä ohjaa oikeaoppiseen kehon käyttöön. Menetelmän avulla voit harjoittaa itsellesi tasapainoisen ja vahvan lihaksiston, joustavat nivelet sekä hyvän lihasvenyvyyden. Joseph Pilates kehitti menetelmän 1900- luvun alkupuolella, jonka klassista liikerepertuaaria sovellamme nykyaikaisen anatomian tuntemuksen mukaisesti. Harjoittelussa kaiken perustana toimii keskivartalon tukikorsetti eli ”Power House”, joka perustuu lantionpohjan lihasten, syvien vatsalihasten, pallealihaksen ja alaselän lihasten koordinoituun yhteistoimintaan. Pilatesta harjoitellaan taso-kursseilla.

 

Pilates starttikurssi (5 kertaa)

Kurssilla starttikurssilla luodaan pohja Pilateksen harrastamiseen. Kurssilla tutustutaan metodin perusperiaatteisiin, keskeisiin käsitteisiin (ryhti, ydintuki, lapatuki ja hengitys) ja tehdään kehoa vakauttavia, voimistavia ja venyttäviä liikkeitä sekä harjoitetaan kehontuntemusta. Keskiössä on keskivartalon syvien lihasten tunnistaminen ja vahvistaminen. Kurssi sopii kaikenikäisille ja -kuntoisille liikkujille, niin liikuntaharrastusta aloitteleville kuin ammattiurheilijoille. Harjoittelu on tarkkaa ja tehokasta liikkumista jokaisen yksilölliset tarpeet huomioiden. Starttikurssi antaa hyvän pohjan jatkaa harjoittelua Pilates perustason kurssilla.

 

Pilates perustason kurssi (10 kertaa)

Pilates perustaso sopii sinulle, joka olet käynyt Pilates starttikurssin tai sinulla on aikaisempaa kokemusta lajista. Kurssi on suunniteltu Pilateksen alkeet hallitseville. Tunneilla tehdään Pilateksen pre- harjoitteita sekä monipuolisia perustason Pilates-liikkeitä. Harjoitteluun kuuluvat myös klassisen repertuaarin perustason liikkeet eri tavoin modifioiden. Tunneilla käytetään vaihtelevasti pienvälineitä.

 

Pilates keskistason kurssi (5 kertaa)

Pilates keskitaso on suunnattu jo jonkin verran lajia harrastaneille. Keskitason kurssilla tehdään keskitason Pilates- liikkeitä virtaavana jatkumona. Liikkeet ovat haastavampia ja harjoittelu etenee reippaammin. Liikkeiden turvallinen suorittaminen vaatii selkärangan hyvää liikehallintaa, tukea ja liikkuvuutta. Tunneilla käytetään vaihtelevasti pienvälineitä.

Ohjaaja: Hanna Hirvonen, Fysioterapeutti, Somatic Pilates ohjaaja

Ajankohtaista:

Starttikurssi: 24.2.-23.3.2020 (5vko) LOPPUUNMYYTY
Starttikurssi: 7.3.-4.4.2020 (5vko)  Lauantaisin klo 10:15-11:15 PERUTTU

 

Ilmoittaudu kurssille

Ota yhteyttä

YLEISET TIEDUSTELUT

info@huh-helsinki.fi

VARAUKSEN PERUUTTAMINEN

Katso ohjeet

PALVELUKOHTAISET TIEDUSTELUT

+358 40 160 1554 Lähetä viesti WhatsAppissa