Olette mielessä!

Vallitseva koronavirustilanne vaikuttaa meihin kaikkiin radikaalisti. Lomautuksia, etätöitä, kotiopetusta, harrastusten tauot, ystävien ja perheenjäsenten tapaamiset videopuheluiden välityksellä ja moni muu asia on muuttanut arkeamme tänä keväänä hurjasti. Kuten moni muukin yritys, myös me kamppailemme vaikeiden päätösten kanssa ja yritämme punnita vaihtoehtoja vastuullisuuden, yritystoiminnan jatkumisen sekä työntekijöidemme toimeentulon ja hyvinvoinnin kannalta. Pohdimme vaihtoehtojamme jatkuvasti päivästä toiseen. Haluamme ehdottomasti kantaa vastuumme epidemian leviämisen ehkäisemisessä sekä tautihuipun selättämisessä, mutta toisaalta vaakakupissa painaa lähes neljänkymmenen terveyden- ja hyvinvointialan yrittäjän toimeentulo sekä koko yrityksen tulevaisuus. Miten tehdä päätöksiä tällaisena aikana, kun kukaan ei voi määrittää mikä on oikein tai mikä väärin, eikä voida varmuudella tietää millä toimenpiteillä olisi suurimmat ja kauaskantoisimmat positiiviset vaikutukset kokonaiskuvaan.

Epävarmuus tästä hetkestä, tulevaisuudesta sekä myös omasta että läheisten terveydestä on suuri ja tilanne luo huolen aiheita kaikille ympärillämme. Raskain ja haikein mielin seuraamme tilanteen kehittymistä nyt jo viidettä viikkoa suljettujen ovien takaa, etäyhteyksin palavereita järjestäen. Niin vaikeaa kuin tällaisten päätösten tekeminen onkin, olemme kuitenkin edelleen sitä mieltä, että paras tapa kantaa kortemme kekoon yhteisen hyvän eteen, on jatkaa toiminnan keskeytystä toistaiseksi. Tärkeintä on kaikesta huolimatta terveys ja koemme, että voimme parhaiten vaikuttaa niin työntekijöidemme kuin asiakkaidemmekin terveyden tilan ylläpitämiseen pitämällä ovet suljettuina.

Kaikista ikävimmilläkin tilanteilla on kuitenkin usein kääntöpuolensa. Me olemme löytäneet omamme luovuudesta ja meille tarjotusta ajasta kehittää uusia palveluita online-tarjontaan osaksi yritysten työterveyshuoltoa. Pieni hengähdystauko normaalista arjesta, aikatauluista, sosiaalisista menoista ja työkuormasta luo uudenlaista energiaa ajatella asioita laatikon ulkopuolelta ja päästää luovuus valloilleen. Niinpä yrityksenä olemme kehittäneet uudenlaista konseptia online-palveluihin edistämään työssäjaksamista ja tuki- ja liikuntaelimistön hyvinvointia. Työntekijämme puolestaan ovat hyödyntäneet tarjoutuneen ajan muun muassa opiskelemalla, treenaamalla ja ottamalla rennosti. Osa on myös hakeutunut muihin työtehtäviin, oman alansa ulkopuolelta, toimeentulonsa turvaamiseksi. Uskomme kuitenkin, että kaikki poikkeustilanteen aiheuttamat muutokset arjessa, ja ehkä ajoittainen tylsistyminenkin, luovat meille kaikille vieläkin intohimoisempaa asennetta omaa alaamme ja asiakkaidemme auttamista kohtaan.

Samaan aikaan pohdimme jo strategiaa toiminnan uudelle käynnistämiselle. Seuraamme tilannetta jatkossakin herkällä korvalla ja suurella sydämellä, ja toivomme pääsevämme jatkamaan normaalia vastaanottotoimintaamme porrastetusti, pieni askel kerrallaan, jo mahdollisimman pian. Pidämme teidät ajan tasalla toimistamme ja toivomme kaikille asiakkaillemme terveyttä, voimia vaikeaan tilanteeseen sekä uskoa tämänkin tilanteen helpottumiseen ja vieläkin kirkkaampaan tulevaisuuteen! Yhteen hiileen puhaltamalla ja toisiamme tukien selvämme varmasti tästäkin – kaikki järjestyy, pidetään toisistamme huolta!

Terveisin Juho, Tomi, Tuukka ja Leena

YLEISET TIEDUSTELUT